EHBN: Eerste Hulp Bij Nagellak – n°1

Veel bloggers zullen wel wat ervaring hebben met nagellak. Toch ga ik (met mijn eigen ervaring over nagellak) er wat over vertellen. De eerste keer dat ik nagellak kocht was in het 1e middelbaar omdat ik toen eigenlijk bijna niks van nagellak wist was ik al een grote fout begaan…

Ik was na school even langs het Kruidvat gegaan en had me een glitterroze nagellak van Essence aangeschaft (dat ik dat nog weet) dus toen ik thuis kwam ging ik gewoon mijn nagels lakken. Waar zit nu de fout (voor mensen die dezelfde fout maken als ik toen). Je MOET een basislag op je nagels doen, doe je dit niet dan zullen je nagels vergelen. Nu ik lakte mijn nagels in het 1e en 2e middelbaar amper omdat we op school geen nagellak (en make-up) op mochten doen (grrrr!).

Nu ik tegenwoordig mijn nagels zeer vaak lak moet er wel een basislaag op, als je een keer geen basislaag erop doet is het geen ramp maar ik raad het wel aan om het gewoon altijd te doen.

Ik ben te weten gekomen via youtube dat er een basislaag op moest, dit kwam ik te weten op het einde van het 2e middelbaar toen ik had gehoord van nail art en ik het ook wilde proberen. Dus in de zomervakantie heb ik zoveel uitgerprobeerd.

Daarom nu een basic nail polish tutorial:

Hoe lak je nu het best je nagels?

1.Vijl je nagels allemaal ongeveer gelijk (indien nodig)

2. Gebruik een basislaag (base coat). (Ik gebruik er een van de Hema)

3. Laat deze basislaag goed drogen

4. Kies een leuk kleurtje en begin je nagels te lakken (lak verticaal)

5. Laat dit laagje drogen (meestal duurt het rond de 5 minuten, het hangt af van welke nagellak je koopt natuurlijk)

6. Indien nodig herhaal stap 4 en 5 (als de kleur er niet goed opzit)

7. Gebruik een doorzichtig laagje (top coat). Zodat je nagellak langer blijft, laat deze natuurlijk ook goed drogen.

Tip. Als je nagellak naast je nagel hebt hangen (dus op je vinger) neem dan een oorstokje en doe daar wat nagellak remover op. Ga dan voorzichtig over het stuk van je vinger waar de nagellak niet hoort te zitten. Kijk uit dat je je nagellak er niet per ongerluk afhaalt!

8. Als je nagellak af begint te gaan gebruik dan nagellak remover en wat watjes. Je kunt hierna ook nog wat producten op je nagels doen om ze te verzorgen

Dat waren mijn tips over nagellak. Dit wisten waarschijnlijk veel mensen al. Bij EHBN n°2 vertel ik wat over nail art🙂

xXx ProjectBeautyFashion

(Zoek je een nagellak van goede kwaliteit met een handig borstelje en voor een laag prijsje? Dan raad ik Catrice aan, ik vind hun nagellak super!)

8 thoughts on “EHBN: Eerste Hulp Bij Nagellak – n°1

Geef een reactie

